Blog
IAA MOBILITY 2025 – München újra a jövő mobilitásának központja
Szeptember 9–14. között ismét megtelt München a jövő közlekedését formáló ötletekkel: az IAA MOBILITY 2025 nemcsak az autóipar legnagyobb bemutatója volt, hanem egy igazi mobilitási fesztivál, ahol az elektromos járművektől kezdve a mesterséges intelligencián át a mikromobilitásig minden a fenntartható közlekedésről szólt. A rendezvény idei mottója találóan foglalta össze a lényeget: a közlekedés már nem csak az autókról szól, hanem arról is, hogyan és mivel jutunk el A-ból B-be. A több mint 500 000 látogató és 750 kiállító 37 országból érkezett, hogy bemutassa, mit tartogat a jövő: elektromos városi járművek, okos infrastruktúrák és új digitális szolgáltatások töltötték meg a vásárteret és a város utcáit. Az IAA Experience zónában nemcsak nézni, hanem kipróbálni is lehetett az újdonságokat: elektromos rollerek, bringák, kisautók és önvezető járművek töltötték meg a várost. A látogatók testközelből élhették át, hogyan változik a városi közlekedés, ha a fenntarthatóság és a digitalizáció együtt dolgozik. Az IAA ma már jóval több, mint egy autószalon. A fenntarthatóság, az adatvezérelt fejlesztés és az energiahatékonyság egyre inkább a középpontba kerül. A szakmai fórumok (IAA Summit) és a nyílt közösségi terek (IAA Open Space) közötti egyensúly jól mutatta: a mobilitás jövője nem csak a gyártóké, hanem mindannyiunké – fejlesztők, várostervezők, és persze a felhasználók közössége is formálja.

IAA MOBILITY 2025 – München újra a jövő mobilitásának központja
Szeptember 9–14. között ismét megtelt München a jövő közlekedését formáló ötletekkel: az IAA MOBILITY 2025 nemcsak az autóipar legnagyobb bemutatója volt, hanem egy igazi mobilitási fesztivál, ahol az elektromos járművektől kezdve a mesterséges intelligencián át a mikromobilitásig minden

Még több támogatás elektromosra!
Úgy tűnik, tényleg fontos az államnak a környezetbarát autózás: harmadával emelték meg annak a támogatásnak a keretösszegét, ami az elektromos autók vásárlásáért jár. A pályázatot az év végéig lehet beadni. A pályázat keretösszege nemrég 30

Peugeot: második esély!
Az aprócska négykerekű vezetéséhez nem kell jogosítvány, maximális sebessége mindössze 10 km/h. Idős emberek vagy mozgássérültek ideális eszköze, hiszen általa, az Avathor One-nal aktív részesei lehetnek a mindennapoknak: el tudnak menni bevásárolni, eljutnak a közeli

Ünnepélyes Díjátadó! 🏆
Örömünkre szolgál, hogy a Prémium Autóház Kft. részt vehetett a Bosch Car Service Találkozón, ahol október 2-án egy különleges díjátadó esemény került megrendezésre. Az esemény kiemelkedő pillanataként elismerést kapott Képe Tibor, a Prémium Autóház Kft. ügyvezető

Amikor a hatótávolság és az elegancia találkozik
A villanyautózás egyik legismertebb árnyoldala a hatótávpara volt. Ma már búcsút inthetünk ennek a félelemnek – persze csak akkor, ha a megfelelő modellt választjuk. A brit The Independent magazin átfogó tesztje is bizonyítja ezt, amelyben

Minden kezdet nehéz: hatnapos lemaradásból évszázados sikertörténet
Ha ma egy autógyár új modellje teljesítményét akarja bizonyítani, jó eséllyel elviszi a csúcsgépet a Nürburgringre, hogy kö rekorddal hívja fel magára a figyelmet. A XIX. század végén azonban még nagyon más idők jártak. Akkoriban

Nagyágyú tér vissza a Peugeot-hoz, új korszak a Stellantis dizájnjában
Gilles Vidalról túlzás nélkül állíthatjuk, hogy a francia formatervezés sztárja. Ő az, aki a vagány Peugeot 208-as, a harmonikus 308-as és az újító szellemű 3008-as modellek mögött állt. Vidal most visszatér a Stellantis európai márkáihoz:

Kettős Hyundai győzelem az Autotrader 2025. évi szavazásán
A Hyundai Motor Company kettős győzelmet aratott az Autotrader magazin Drivers’ Choice Awards olvasói szavazásán, ahol az IONIQ 5 lett a Legjobb típus városi autóvezetők számára, míg a vadonatúj SANTA FE a Legjobb hétüléses járműnek

‘Shucle’ igény-reszponzív: első globális kísérleti projekt
A Hyundai Motor Company a gazdasági innovációs együttműködési program (Economic Innovation Partnership Program, EIPP) keretében Magyarországon, Gödöllő városában vezeti be ‘Shucle’ névre hallgató igény-reszponzív közlekedési (DRT) platformját. A kezdeményezés egyrészt az első alkalom, hogy a

Formatervezői díjak
A Hyundai Motor Group (a Csoport) meghatározó formatervezői, Luc Donckerwolke (cégelnök, formatervezési igazgató és kreatív igazgató) és Peter Schreyer (formatervezési tanácsadó és márkanagykövet) egyaránt elismerésben részesültek az Automotive News Centennial Awards keretében amiatt, hogy munkásságukkal

IONIQ 6 N világpremier
A Hyundai Motor Company a mai napon a Goodwood Festival of Speed rendezvény keretében mutatta be az IONIQ 6 N modellt, a Hyundai N villamosítási programjának fontos mérföldkövét. A villamosított motorsport gyökereit megtestesítő Pure ETCR

AI vezérlet Hyundai robottöltő
Dél-Korea fővárosának nemzetközi repülőtere lehet az első olyan hely a világon, ahol robot végzi a villanyautók töltését – igaz, egyelőre csak a Hyundai és az Incheoni Nemzetközi Repülőtér közös kísérleti programjában részt vevő járművek esetében.
Még több támogatás elektromosra!
Úgy tűnik, tényleg fontos az államnak a környezetbarát autózás: harmadával emelték meg annak a támogatásnak a keretösszegét, ami az elektromos autók vásárlásáért jár. A pályázatot az év végéig lehet beadni.
A pályázat keretösszege nemrég 30 milliárd forintról 40 milliárd forintra emelkedett. Ezzel a keretbővítéssel több mint 9000 új elektromos jármű állhat a magyar vállalkozások szolgálatába 2026-ig. Az RRF-REP-10.10.1-24 kódjelű pályázaton minimálisan igényelhető összeg 2,8 millió Ft, a maximum támogatás: 64 millió Ft. A támogatható járműkategóriák: személyautók, kisbuszok, kishaszonjárművek. A beszerzett járműveket legalább három évig kötelező használatban tartani. A pályázat beadásának határideje: 2025. december 1.
Fontos, hogy ezt a támogatást csak a vállalkozások vehetik igénybe. A programban egy személyautó, tehergépjármű vagy kisbusz megvételét 2,8-4 millió forinttal ösztönzi az állam, a támogatás összege sávosan változik, ami az akkumulátor méretétől függ. Egy vállalkozás legfeljebb 16 elektromos gépkocsit vásárolhat összesen akár 64 millió forint kormányzati hozzájárulással. Hyundai elektromos modellek a Hyundai Hatvan Márkakereskedésben: https://premiumautohaz.hu/uj-hyundai-modellek/
Peugeot: második esély!
Az aprócska négykerekű vezetéséhez nem kell jogosítvány, maximális sebessége mindössze 10 km/h. Idős emberek vagy mozgássérültek ideális eszköze, hiszen általa, az Avathor One-nal aktív részesei lehetnek a mindennapoknak: el tudnak menni bevásárolni, eljutnak a közeli parkba, ahol másokkal találkozhatnak vagy kulturális eseményeken vehetnek részt. Az Avathor One ötletes kialakítása garantálja, hogy kis helyen elfér és 50 kilométeres hatótávjával megoldást jelent a városi mobilitásra. A nagyméretű első kerekeknek köszönhetően a kisautó nyolccentis járdaszegélyre is fel tud hajtani, van fényszórója és irányjelzője, tömege pedig csupán 160 kilogramm. A volánt joystick helyettesíti, s ha a vezető azt oldalra mozdítja el, a megfelelő oldali index automatikusan villogni kezd. A jármű hátfala leengedhető: ilyenkor rámpaként szolgál, amelyre kerekesszékkel is fel lehet hajtani, azaz az utas hozza magával a vezetőülést, és már indulhat is az Avathor One-nal. A termék még viszonylag új, 2025 augusztusában az Expo 2025 Osaka rendezvényen mutatták be, majd a közeljövőben az Italdesign kiállításán lesz látható. Ez a kis jármű jól példázza a Sustainera lényegét jelentő körforgásos gazdaság előnyeit és szükségességét, amely az autóiparban különösen fontos szerephez jut.
A villanyautók rohamos terjedése miatt a következő évtizedben milliószámra kerülnek majd ki az első generációs akkumulátorok az elektromos autókból. Ha ezek hulladékként végeznék, az nemcsak környezeti, hanem gazdasági katasztrófa is lenne. Ehelyett a Stellantis és vele együtt a Peugeot a felelős újrafelhasználást és az értékmegőrzést választotta. A Peugeot több mint egy évszázada formálja az autózás jövőjét, s most abban is úttörő szerepet vállal, hogyan válhat a villanyautózás teljes életciklusa a lehető legzöldebbé. Azt se felejtsük el, hogy az akkumulátoroknak akár harmadik élete is lehet. Amikor már az Avathor One-hoz hasonló projektekben sem működnek megfelelően, a bennük lévő nyersanyagokat – lítiumot, kobaltot, nikkelt – vissza lehet nyerni, és új akkumulátorok gyártásához felhasználni. Így zárul be a körforgás, amely nemcsak a mobilitást, hanem az ipart is fenntarthatóbbá teszi.
Ünnepélyes Díjátadó! 🏆
Amikor a hatótávolság és az elegancia találkozik
A villanyautózás egyik legismertebb árnyoldala a hatótávpara volt. Ma már búcsút inthetünk ennek a félelemnek – persze csak akkor, ha a megfelelő modellt választjuk. A brit The Independent magazin átfogó tesztje is bizonyítja ezt, amelyben a szerkesztők a piacon elérhető legnagyobb hatótávú elektromos autókat próbálták ki valós körülmények között. A Peugeot két modellje is bekerült a legjobb tízbe, a francia márka tehát nemcsak a stílus, hanem a technológia terén is élen jár.
A The Independent csapata nem laboratóriumi körülmények között végezte el a tesztet, hanem a mindennapokat szimulálta. A teszt során különféle útviszonyokkal, városi és elővárosi forgalommal, autópályás szakaszokkal kellett megbirkózniuk a részt vevő modelleknek. A klíma használata, a forgalmi torlódások és a sebességhatárok betartása mind részei voltak a próbának, így a kapott számok reálisan tükrözik az autósok tapasztalatait.
A Peugeot számára különösen nagy presztízst jelent, hogy két modellje is bekerült a legjobb tízbe. A francia márka az elmúlt években hatalmas erőfeszítéseket tett elektromos palettájának bővítésére és fejlesztésére, és a mostani teszt visszaigazolja a stratégia sikerességét: a Peugeot e-3008 és a Peugeot e-5008 nemcsak papíron nagyszerű ajánlat, hanem a valóságban is meggyőző teljesítményt nyújtanak.
A Peugeot e-3008 a SUV-kategória egyik legkorszerűbb képviselője. Az Independent tesztelői külön kiemelték a modell kényelmét és a belső tér igényességét, ami hosszú távon is kellemes utazótárssá teszi az autót. Az e-3008 long range kivitel egyetlen feltöltéssel akár 700 kilométert is képes megtenni, amivel könnyedén felveszi a versenyt a drágább prémium modellekkel. A DC villámtöltésnek köszönhetően a töltési idő is versenyképes: ideális körülmények között mindössze fél óra alatt elegendő energiát vesz fel az akku ahhoz, hogy újabb több száz kilométeren át gondtalanul haladhasson a vezető.
Minden kezdet nehéz: hatnapos lemaradásból évszázados sikertörténet
Ha ma egy autógyár új modellje teljesítményét akarja bizonyítani, jó eséllyel elviszi a csúcsgépet a Nürburgringre,
hogy kö rekorddal hívja fel magára a figyelmet. A XIX. század végén azonban még nagyon más idők jártak.
Akkoriban alig néhány autó pöfögött az utakon, és bármilyen nyilvános esemény kiváló alkalmat adott egy kis reklámra.
Armand Peugeot például 1891-ben nem kisebb ötlettel állt elő, mint hogy benevezi legújabb modelljét, a Peugeot Type 3-at a legendás Paris–Brest–Paris kerékpárversenyre.
Azaz négykerekűvel – quadriciklivel, ahogy akkoriban nevezték – indult a kétkerekű drótszamarak között. A Paris–Brest–Paris (röviden PBP) nem akármilyen próbatétel volt.
A Le Petit Journal nevű párizsi újság szervezte, és rögtön az első kiírásban 1200 kilométeres távot jelöltek ki: Párizsból Bretagne nyugati szélére, az Atlanti-óceán partján fekvő Brest városába,
majd onnan vissza. Hogy érzékeltessük a brutalitást: a mai profi országúti versenyek közül a Milan–San Remo számít a leghosszabb egynaposnak a maga 300 kilométerével – ehhez képest
a PBP négyszer akkora távot követelt. Nem csoda, hogy már az indulás is hőstettnek számított.
Az 1891-es rajtnál népes mezőny, pontosan 207 bringás és a Peugeot Type 3 vágott neki az útnak. Ekkor persze még nem voltak csapatok, amelyek menet közben támogatták volna a versenyzőket,
ezért mindenki vitte magával a ruháit, élelmét, szerszámait. A mezőny igazi hősei közül Charles Terront, a Michelin színeiben induló francia lett a győztes, méghozzá 71 óra és 22 perc alatt –
közel három nap tekerés után. A győzelmet nemcsak teljesítményének, hanem ravaszságának is köszönheti. A döntő pillanat ugyanis az volt, hogy amikor ellenfele békésen aludt, ő okosan kikerülte
a rivális szállodáját, nehogy az észrevegye és utána eredjen. Sportszerű? Talán nem. Hatásos? Nagyon is. A győzelem másik záloga a Michelin levegővel töltött, könnyen javítható gumiabroncsa volt, amely előnyt jelentett az akkoriban használt tömörgumis abroncsokkal szemben
